Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a teorie veřejného prostoru.
Beránková, Vendula ; Tichý, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v první části zabývá obecnou teorií a rozdělením veřejných prostorů, definuje veřejné prostory dle platné české legislativy. Obsahuje také dotazník tykající se náměstí a veřejných prostorů z pohledu veřejnosti. V druhé části jsou porovnány čtyři veřejné prostory ve městě Humpolec, které mají označení náměstí. Jedná se o Horní, Dolní, Havlíčkovo a Tyršovo náměstí. Náměstí jsou zkoumána zejména na základě místního šetření a dotazníku vytvořeného pro obyvatele města. Na základě získaných poznatků jsou definovány slabé a silné stránky. Práce je zakončena celkovým zhodnocením a porovnáním náměstí.
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.
Komplexní urbanistická analýza vybraných veřejných prostor města Blanska
Zukalová, Hana ; Tichý, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby kvalitního veřejného prostoru. První část pojednává obecně o veřejném prostoru. Vymezuje ho na základě platné české legislativy, rozlišuje typy a určuje nároky uživatelů a hlavní kritéria pro kvalitní veřejný prostor. Druhá část se zaměřuje na kvalitativní posouzení Wanklova náměstí v Blansku vycházející zejména z průzkumu založeném na místním šetření. Na základě získaných poznatků je zhodnoceno řešené území a jsou definovány slabé a silné stránky.
Vakcinační centrum 4.0
Forejtník, Ondřej ; Uhlík, Ondřej (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním pohybu osob ve vysokokapacitním vakcinačním centru během pandemie covid-19. Předmětem modelování je vakcinační centrum, které bylo provozováno Fakultní nemocnicí Brno na Brněnském výstavišti v první polovině roku 2021. Práce popisuje proces očkování v centru a s ním spojenou teorii pohybu osob. Na základě dat získaných mimo jiné analýzou videozáznamů pořízených v centru byl v programu Pathfinder vytvořen numerický model vakcinačního centra. Ten byl využit pro kapacitní posouzení vakcinačního centra a pro vytvoření návrhového modelu centra zvládajícího vyšší intenzity přicházejících pacientů. Výstupem diplomové práce je návrh dispozičního řešení vakcinačního centra, při kterém bude možné v centru očkovat nejvyšší počet pacientů za den.
Analýza a teorie veřejného prostoru.
Beránková, Vendula ; Tichý, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v první části zabývá obecnou teorií a rozdělením veřejných prostorů, definuje veřejné prostory dle platné české legislativy. Obsahuje také dotazník tykající se náměstí a veřejných prostorů z pohledu veřejnosti. V druhé části jsou porovnány čtyři veřejné prostory ve městě Humpolec, které mají označení náměstí. Jedná se o Horní, Dolní, Havlíčkovo a Tyršovo náměstí. Náměstí jsou zkoumána zejména na základě místního šetření a dotazníku vytvořeného pro obyvatele města. Na základě získaných poznatků jsou definovány slabé a silné stránky. Práce je zakončena celkovým zhodnocením a porovnáním náměstí.
Komplexní urbanistická analýza vybraných veřejných prostor města Blanska
Zukalová, Hana ; Tichý, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby kvalitního veřejného prostoru. První část pojednává obecně o veřejném prostoru. Vymezuje ho na základě platné české legislativy, rozlišuje typy a určuje nároky uživatelů a hlavní kritéria pro kvalitní veřejný prostor. Druhá část se zaměřuje na kvalitativní posouzení Wanklova náměstí v Blansku vycházející zejména z průzkumu založeném na místním šetření. Na základě získaných poznatků je zhodnoceno řešené území a jsou definovány slabé a silné stránky.
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.
Prediction of Pedestrian Movement During The Egress Situation
Hrabák, Pavel ; Ticháček, O.
The report summarizes the up-to-now progress in the application of the recursive estimation on the prediction of the pedestrian movement during the egress or evacuation situation. For these purposes a simple decision-making model has been introduced taking into account only the forward and sideways movement of pedestrians. Based on this model, a test simulation has been developed in order to test the applicability of the estimation tool to the stated decision-making model. Two main approaches of the decision process incorporated in the simulation are discussed and a modified version of the original model is presented. The report contains a manual to the used Matlab scripts and functions. The codes of needed m-files are incorporated as well.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.